Alla inlägg under mars 2009

Av Anne-Louise - 23 mars 2009 14:04

på måndagarna går jag till skolan och börjar 10.15, sedan har jag en lektion följt av tre och en halv timme ingenting. jag hatar de här tre och en halv timmarna. tiden går så sakta och jag är dålig på tidsfördriv, iallafall i skolan. jag såg en fågel försöka ta en död fågel med sig imorse när jag var ute med alfons och tänkte genast att det var ett dåligt tecken. Men senare på dagen ringde dom från konsum och sa att jag hade vunnit en flygtur. Det var konstigt. fåglarna kanske inte betydde något, men dagen är inte slut än. På morgonen satt jag i telefonkö i en timme nästan sammanlagt, det visade sig att jag och kvinnan från vetrinären hade ringt varandra samtidigt. alfons fick iallafall en tid på påsklovet och nu får jag träffa min lillasyster. det slår mig nu medan jag skriver att jag inte har något att berätta. tomma ord utan mening. den här slentrian sitter fastkedjad runt mig och det känns inte som jag kan komma loss. på onsdag kommer pengarna men vad gör man med pengar mer än att köpa mat och fylla tiden och tomrummen med onödiga saker och vin. dagarna kommer och går, tiden passerar utan att man ens lägger märke till det. måndag och plötsligt fredag. helg. vad säger det mig längre. förrut var det väl någonsorts frihet. skolan är slut för den här gången och man förtränger att måndagen så smånigom kommer. på torsdag kommer mamma. oj, nu kanske det är försent att beställa vin från bussstationen. tråkiga tankar om tråkiga saker och tråkiga ansvar med tråkiga följder och tråkiga läxor och tråkiga morgonar och tråkiga kvällar. vad kan man göra? jag kanske slås av en idé men gör ingenting av den. nu ska jag göra konst, men nu glömmer jag bort det. nu känner jag ingenting alls.

Tidigare månad - Senare månad

Presentation

Omröstning

Var på kroppen sparar du helst ut ditt hår?
 på huvudet
 på ryggen
 på rumpan
 mellan benen
 på tårna
 i ansiktet (skägg respektive skäggiga damen)
 under armarna
 i näsan
 i öronen
 på händerna
 i rumpan
 på ögonbrynen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
           
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Mars 2009
>>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards