Direktlänk till inlägg 26 februari 2008

Rubrik saknas

Av Anne-Louise - 26 februari 2008 10:49

idag började christian på sitt jobb och jag var en mamma som vinkar av sin son första dagen i skolan.

- Det kommer gå bra.

- Lycka till.

- Bra kommer det att gå.

- Lycka till nu!

- Allting kommer gå fint!

- Lycka till, lycka till, lycka till

- Hej då!

- Du har väl inte glömt något?

- Har du med dig pärmen?

- Har du glömt pärmen?

- Jag hämtar pärmen!

- Här.

- Lycka till nu!

- Det kommer gå bra.

- Hej då.

- Just det, lycka till!


Ungefär så såg det ut innan Christian försvann bakom knuten.

Jag satte upp håret, klädde mig, tog på Alfons kopplet, började promenera, bytte håll när jag såg att grannen kom imot mig med sin hund, genade över den andra grannens tomt och kom ut på vägen.

Jag tittar till vänster och ser två ryggar, det är min mor och Christian som inte kommit iväg ännu för att mammas jacka är spårlöst försvunnen.


I vanlig ordning går någonting fel när det inte får gå fel. Men Christian blev bara lite försenad och chefen skrattade åt nyckelhistorien.


På vägen hem hann jag tänka tusen små tankar om allt.

summering:

Det inte är lätt att vara ensam, man kan inte få någon hjälp och inte heller få känna den varma känslan i magen efter att själv ha hjälpt någon och jag vet inte varför Evas bil aldrig går sönder och fortfarande inte vad civilingenjörer egentligen gör, de tycks finnas hyffsat många av dom och vad jag hört kännar de bra och jag tror att jag kom fram till att jag skulle kunna tänka mig arbeta med något jag inte förstår men ändå tjäna bra och jag påminns ständigt om dikter jag skrev förr i tiden och jag undrar varför de byggde om vägarna i backen och hur Christians chef ser ut. Det känns som att bilens dörrar kommer ramla av men de gör de aldrig och vad händer om bildörren öppnas i farten och bilbältet inte är på och kommer jag få ett jobb och kommer kbtkillen att höra av sig. Jag vill ringa Natalie och planera för fredagen, jobbar christian då? och jag vet inte om han kommer ihåg att fråga om dagar och löner och jag måste lyssna på weezer medan jag städar.


Om jag skaffar batterier till min mini inspelare jag fick att pappa till reporterjobbet kanske jag ska börja spela in mina tankar. Det är synd att de inte låter likadant när man säger dom högt.

 
 
Pappa

Pappa

26 februari 2008 19:51

Alfons är så söt. Jag vill oxå ha hund. P&K

http://mcbobbe.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Louise - 23 mars 2009 14:04

på måndagarna går jag till skolan och börjar 10.15, sedan har jag en lektion följt av tre och en halv timme ingenting. jag hatar de här tre och en halv timmarna. tiden går så sakta och jag är dålig på tidsfördriv, iallafall i skolan. jag såg en fågel...

Av Anne-Louise - 26 januari 2009 16:54

Idag gick jag upp tidigt och gjorde mig redo för resan söderut. Efter bussen från byn in till skellefteå så ställer jag mig och väntar på linje 100. Det samlas fler och fler och jag börjar misstänka att bussen kommer bli ordentligt passagerarfylld, t...

Av Anne-Louise - 22 januari 2009 11:51

På mammas begäran gör jag nu ett försök till att börja blogga igen. För er som inte hängt med är Burträsk "hem" i åtminstonde ett år frammåt. Det är vitt ute och pendlar mellan ögonfrans-blir-till-is-kallt och rätt behaglig kyla. Idag är den okej. Ka...

Av Anne-Louise - 26 april 2008 17:14

Jag har inte suttit mig ner för att skriva på lång tid nu. Barnboken ligger orörd och mitt försök till en blogg har inte heller skrivits i på jätte länge. Om jag funderar på vad det här kan tänkas bero på kan jag börja med att utesluta det jag redan ...

Av Anne-Louise - 27 mars 2008 12:17

Det har gått lång tid sedan jag skrev och jag har hunnit fundera på en hel del. Jag kommer dock bara ihåg två.   1. Varför görs det så mycket dålig film i Sverige? Jag anser att det är väldigt många svenska filmer som är ren skit. Jag menar, så dålig...

Presentation

Omröstning

Var på kroppen sparar du helst ut ditt hår?
 på huvudet
 på ryggen
 på rumpan
 mellan benen
 på tårna
 i ansiktet (skägg respektive skäggiga damen)
 under armarna
 i näsan
 i öronen
 på händerna
 i rumpan
 på ögonbrynen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards