Alla inlägg under januari 2008

Av Anne-Louise - 31 januari 2008 14:11

Christian diskar, jag ska göra makaronilåda. Idag har jag sökt jobb, idag får jag inga jobb. Vart är det meningen att man ska få pengar ifrån?


Livet är ju ungefär inte roligt alls.

Av Anne-Louise - 24 januari 2008 12:13

Jag har hittat www.allposter.com och önskar önskar önskar att jag hade pengar. Så fort jag får tag i några ska jag beställa skiten ur deras hemsida.


Inget roligt eller spännande idag mer än lax med sallad och carlifornication på tv 4. Min mamma hade glass i kylen också så det känns ändå inte helt förgäves det här med livet.

Hm.. undra om min lillasyster vill häga med mig idag, måste fråga henne.


Vi ses

Av Anne-Louise - 23 januari 2008 10:13

Jag ska iväg till arbetsförmedlingen idag, jag ska vara vuxen och jag ska ta tag och idag ska jag lyssna och nicka och vara på riktigt.

Imorgon hoppas jag att jag får ligga ner. Nästan hela dagen. ligga ner och drömma mig bort.


När jag drömmer drömmer jag om en annan plats. jag drömmer om att odla morötter och potatis. jag drömmer om att dansa naken i månskenet och jag drömmer om musik och rödvin i skogen. Jag drömmer om tre hundar och ett kollektiv. Jag drömmer om att aldrig behöva åka till en stad och jag drömmer om att aldrig behöva ta del av alla ekkorhjulslivsstilar. jag drömmer om att gräva med spade och att klättra i träd. jag drömmer en dröm om en skog med månsken, rödvin, musik, morötter, potatis och allt jag älskar. 

Av Anne-Louise - 22 januari 2008 14:15

Vart är vi påväg igentligen?

Här håller världen på att gå under och vi låter moderaterna sitta och bajsa oss rätt i ansiktet. jag är trött på Sverige, jag är trött på världen och jag är trött på alla dessa ekorrhjul. Dags för förändring eller vad säger ni?





Av Anne-Louise - 21 januari 2008 13:47

Inatt var det omöjligt för mig att somna, jag tror att det har någonting att göra med uteblivandet av Christian. Klockan 6 på morgonen efter jag sett hela Nattliv (Usch usch usch) och lättlagat (trevligt) lyckades jag slumra till. Men det var inte bättre det. Genast börjar jag att drömma mardrömmar. Det var en läskig-snusk-mördare som hade låst in mig, min syster och två okända blonda flickor i någonslags "ungdomsgård" eller liknande. De två okända flickorna ber mig och min syster att springa ner för trappen medan de två "tar hand om" honom. Väl nere i själva ungdomsgårdsutrymmet greppar jag tag om första bästa som jag kan försvara mig med och kastar en spade till min syster. Här! slå honom med spaden! ropar jag.

Precis som jag misstänkte misslyckades blondinerna med sitt uppdrag. Mördaren springer förbi mig och mot min syster som tappar spaden på golvet. Jag springer fram och slår honom i huvudet med mitt vapen, när jag ser efter är det en sopskyffel, inte det effektivaste. Han vänder sig då mot mig och lämnar min syster ifred. Helt plötsligt trollar han fram ett 20-tal knivar. Den första kniven hugger han rakt i min mage, (brukar man inte vakna precis innan någon gör en illa?) sedan nöjer han sig med att kasta dom på mig istället. Några missar men de flesta träffar i axlar, armar, och händer. Min syster sitter lugnt och stilla och ser på dramat. Jag rycker ut knivarna från min kropp och sprigar skrikandes fram och hugger honom ett flertal gånger i magen och bröstet. Så här håller vi på en längre tid tills jag tillslut vaknar, men jag är inte rädd. Inte för mitt eget liv iallafall. Jag försöker istället genast somna om för att rädda min syster som nu är ensam kvar med mördaren. Det var hur som helst omöjligt och det är nog bäst att jag ringer min syster och frågar hur hon mår.


Nu till de goda nyheterna!

vilka kommer till Peace and Love?

Sex Pistols!

Helt galet. Jag, min syster och Christian Kommer att vara där.

Den enda acceptabla anledningen till att inte dyka upp måste vara döden eller värre.


Vi ses.

Av Anne-Louise - 20 januari 2008 13:27

Jag tycker om att glädjas åt de små sakerna i livet. Igår blev jag riktigt glad när jag: hittade mitt paraply när det regnade ute, gjorde ett perfekt latteskum till kaffet, läste bakpå tigermjölkpaketet och blev påmind om att man kunde måla teckningar men sockerfärg, bakade en kaka utan recept som blev både god och fin, upptäckte att parkinson var på tv när jag städat i en timme och bara ville slöa.

Idag hade jag turen att glädjas av att: Natalie väckte mig vid klockan åtta, det var sol ute, jag gjorde bra latteskum igen, ljuset ute var bra för fotografering, Höga kusten är vackert, min familj skrapade ihop pengar till cigg, jag och alfons promenerade i en timme, alfons uppförde sig, det finns mjölk hos min mor som jag kan sno och att Christian svarade på första signalen på morgonen.


Nu ska jag gå hem till mig och koka kaffe, göra skum, fortsätta läsa Illusionen om gud, klappa på alfons, äta en macka med tartex, pesto och fetaost och försöka njuta av solen så länge den är uppe. Det vill säga kanske en timme till, bäst att jag skyndar mig!

Av Anne-Louise - 18 januari 2008 11:21

Inatt sov jag med lillebror i fosterställning tättintill. Han tryckte sig så mycket mot mig att jag vaknade med huvudet på golvet, det kanske bör tillläggas att familjen sovit ännu en natt på ett madrasstäckt vardagsrumsgolv, iallafall alla utom Natalie.

Inatt drömde jag att jag var med i ett stort lotteri och precis innan jag skulle få veta om jag vann eller ej ringde min mamma. Jag stängde av henne och försökte allt vad jag kunde att somna om, men då ringde hon igen. Fanns inget annat att göra än att svara telefonen och sedan stiga upp och koka kaffe. Solen skiner idag, första gången på mycket länge, känns det i allafall som. Jag har inte tagit min astmamedicin på två dagar, men trots smärtan i luftvägarna var det vackert att sitta med kaffe och cigg i solskenet. Nu kommer Eva som jobbat konstant de senaste dagarna och ska dricka kaffe, Jiipiie!


Vi hörs.

Av Anne-Louise - 17 januari 2008 18:02

Nu har jag suttit hela natten och en stor del av dagen och testat mig själv. Jag kan inte få nog, hur skulle jag annars få reda på att jag hör hemma i Amsterdam?


Testa själva! 

:

http://www.blogthings.com/whateuropeancitydoyoubelonginquiz/outcome.php

Presentation

Omröstning

Var på kroppen sparar du helst ut ditt hår?
 på huvudet
 på ryggen
 på rumpan
 mellan benen
 på tårna
 i ansiktet (skägg respektive skäggiga damen)
 under armarna
 i näsan
 i öronen
 på händerna
 i rumpan
 på ögonbrynen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
 
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16 17 18
19
20
21 22 23 24
25
26
27
28
29
30
31
<<<
Januari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards