Direktlänk till inlägg 27 februari 2008

Onsdag

Av Anne-Louise - 27 februari 2008 11:41

För ungefär en vecka sedan var det vår men idag när jag vaknade var det snö överallt och jag fick ta omväg efter omväg för att undvika att bli påkörd av en traktor med skottfetish. Trots denna enorma värderomställning kan jag bara fundera över varför det överhuvudtaget förekommer ringklockor. De flesta fungerar inte och jag brukar i alla fall knacka, om jag inte vill irritera de boende i fråga genom att ringa om och om igen tills de tillslut springer till dörren för att bli av med oväsendet. Jag kan ha förståelse för hela ringklocksgrejjen och kanske till och med finna det lite lustigt om man har för vana att byta ut den vanliga ringklockssignalen efter årstid eller humör (det finns faktiskt sådana typer) för att underhålla sina gäster tills dörren öppnas, men det hör knappast till det vanliga. Och varför en enda ringklocka inom norrland gränser har överlevt går bortom mitt förstånd. Brukar inte norrläningarna bara kliva på, utan vare sig knacka eller plinga?Det har i alla fall jag hört.


När jag läser min egen blogg går det upp för mig hur mycket fritid jag har, kan det verkligen vara nyttigt att fundera så mycket över oväsentligheter?

Jag borde bli aktiv medlem i MUF. Nej just det, jag är inte dum i huvudet. Får komma på något annat istället...

 
 
mamma

mamma

27 februari 2008 21:02

då kan du ju jobba på din första konstutuställning, alternativt essäprosabok....eller hur!!! kramisar/mother

http://mariebuhr.bloggagratis.se

Från
    Kom ihåg mig
URL

Säkerhetskod
   Spamskydd  

Kommentar

Av Anne-Louise - 23 mars 2009 14:04

på måndagarna går jag till skolan och börjar 10.15, sedan har jag en lektion följt av tre och en halv timme ingenting. jag hatar de här tre och en halv timmarna. tiden går så sakta och jag är dålig på tidsfördriv, iallafall i skolan. jag såg en fågel...

Av Anne-Louise - 26 januari 2009 16:54

Idag gick jag upp tidigt och gjorde mig redo för resan söderut. Efter bussen från byn in till skellefteå så ställer jag mig och väntar på linje 100. Det samlas fler och fler och jag börjar misstänka att bussen kommer bli ordentligt passagerarfylld, t...

Av Anne-Louise - 22 januari 2009 11:51

På mammas begäran gör jag nu ett försök till att börja blogga igen. För er som inte hängt med är Burträsk "hem" i åtminstonde ett år frammåt. Det är vitt ute och pendlar mellan ögonfrans-blir-till-is-kallt och rätt behaglig kyla. Idag är den okej. Ka...

Av Anne-Louise - 26 april 2008 17:14

Jag har inte suttit mig ner för att skriva på lång tid nu. Barnboken ligger orörd och mitt försök till en blogg har inte heller skrivits i på jätte länge. Om jag funderar på vad det här kan tänkas bero på kan jag börja med att utesluta det jag redan ...

Av Anne-Louise - 27 mars 2008 12:17

Det har gått lång tid sedan jag skrev och jag har hunnit fundera på en hel del. Jag kommer dock bara ihåg två.   1. Varför görs det så mycket dålig film i Sverige? Jag anser att det är väldigt många svenska filmer som är ren skit. Jag menar, så dålig...

Presentation

Omröstning

Var på kroppen sparar du helst ut ditt hår?
 på huvudet
 på ryggen
 på rumpan
 mellan benen
 på tårna
 i ansiktet (skägg respektive skäggiga damen)
 under armarna
 i näsan
 i öronen
 på händerna
 i rumpan
 på ögonbrynen

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
       
1
2
3
4
5
6 7
8
9
10
11
12 13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25 26 27
28
29
<<< Februari 2008 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

Länkar

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards